Рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства
"Цэнтральная навукова-даследчая лабараторыя"

 
Версія для слабавідушчых
Бясплатны званок:

Інфармацыя аб працэдурах абыходжання з скаргамі і апеляцыямі

7.13.Жалобы і апеляцыі

7.13.1 У выпадку калі заяўнік не задаволены дзейнасцю органа па сертыфікацыі, ён можа ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18.05.2011 № 300-3 «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў" падаць пісьмовую з указаннем канкрэтных прэтэнзій да дзейнасці АС на ўсіх этапах пацверджання адпаведнасці прадукцыі. Калі заяўнік (уладальнік сертыфіката адпаведнасці) не згодны з рашэннем органа па сертыфікацыі, ён можа падаць пісьмовую апеляцыю не пазней месяца пасля паведамлення аб прынятым рашэнні. Падача апеляцыі не прыпыняе дзеянне прынятага рашэння. Скарга або апеляцыя рэгіструюцца ў часопісе (часопіс знаходзіцца ў прыёмнай Дзяржаўнага прадпрыемства «ЦНИЛ» ком.403) і разглядаюцца на працягу 1 месяца з дня атрымання пiсьмовага звароту. Зарэгістраваная скарга або апеляцыя разглядаюцца дырэктарам Дзяржаўнага прадпрыемства «ЦНИЛ» (кіраўніком органа па сертыфікацыі) і з яго рэзалюцыяй перадаюцца адказнаму выканаўцу, пры неабходнасці, па яго даручэнні ствараецца камісія для правядзення праверкі.

7.13.2 Калі скарга або апеляцыя тычыцца дзейнасці органа па сертыфікацыі, то намеснік кіраўніка органа па сертыфікацыі (начальнік аддзела па стандартызацыі і сертыфікацыі) сумесна з экспертам-аўдытарам, які не звязаны са скаргай або апеляцыяй аналізуе яе на абгрунтаванасць. Калі скарга альбо апеляцыя неабгрунтаваная, то даецца пісьмовы адказ аб адмове ў яе прыняцці і разглядзе. Тэрмін прадастаўлення адказу не павінен складаць больш за пяць рабочых дзён з дня паступлення скаргі альбо апеляцыі ў орган па сертыфікацыі.

7.13.3 Намеснік кіраўніка органа па сертыфікацыі пасля атрымання скаргі або апеляцыі з указаннем рэгістрацыйнага нумара і рэзалюцыі дырэктара інфармуе прад'яўніка ў пісьмовым выглядзе аб даце рэгістрацыі скаргі або апеляцыі і тэрмінах яе разгляду. Прад'яўнік скаргі або апеляцыі можа таксама пакінуць запіс у Кнізе заўваг і прапаноў Дзяржаўнага прадпрыемства «ЦНИЛ» (прыёмная дырэктара ком.403).

7.13.4 Разгляд, вывучэнне і прыняцце рашэння па скарзе або апеляцыі не павінны прыводзіць да дыскрымінацыйных дзеянняў у адносінах да яе прад'яўніку. Для гэтага на прадпрыемстве вядзецца ўлік усіх паступаючых пісьмовых зваротаў, да разгляду скаргаў і апеляцый прыцягваюцца спецыялісты, якія не прымалі ўдзел у працы, на вынік якой была пададзена скарга або апеляцыя. Разгляд скаргаў або апеляцый пратакаліруецца рашэннем, рашэнне па скаргах прымае Савет па сертыфікацыі органа па сертыфікацыі, а рашэнне па апеляцыях прымае Камітэт па бесстароннасці. Адказнасць за збор і верыфікацыю ўсёй неабходнай інфармацыі для прыняцця рашэння ў дачыненні да скаргі або апеляцыі нясе кіраўнік органа па сертыфікацыі (намеснік кіраўніка органа па сертыфікацыі).

7.13.5 Рашэнні па задавальненні скаргі або апеляцыі прымаецца або разглядаецца і сцвярджаецца асобай не прымалі ўдзелу ў дзейнасці па сертыфікацыі, звязанай са скаргай або апеляцыяй. Парадак пасяджэнняў Савета па сертыфікацыі і Камітэта па бесстароннасці усталяваны ў адпаведных палажэннях аб парадку дзейнасці Савета і Камітэта (П АС-02 і П АС-04).

7.13.6 У мэтах папярэджання канфлікту інтарэсаў, персанал органа па сертыфікацыі, які падаваў заказчыку кансультаванне або быў наняты заказчыкам на працу, не прыцягваецца для аналізу або прыняцця рашэння па скаргах або апеляцыях гэтага заказчыка на працягу двух гадоў пасля заканчэння кансультавання або працы на заказчыка

7.13.7 Вынікі пасяджэння Савета па сертыфікацыі і Камітэта па бесстароннасці дакументуюцца і афармляюцца згодна з П АС-02 і П АС-04. У пратаколе дакументуе усталяванае неадпаведнасць і прычыны яго ўзнікнення, прыводзіцца інфармацыя аб вінаватых асобах і вызначаюцца меры іх адказнасці, усталёўваецца план карэкціруючых мерапрыемстваў, тэрмін ліквідацыі (пры прыняцці рашэння на карысць прад'яўніка скаргі або апеляцыі). На падставе пратакола пасяджэння сакратаром афармляецца пісьмовае паведамленне аб прынятым рашэнні і накіроўваецца поштай прад'яўніку звароту. Рашэнне павінна быць прынятае не пазней за 30 каляндарных дзён з моманту рэгістрацыі скаргі або апеляцыі.

 7.13.8 Орган па сертыфікацыі павінен афіцыйна паведаміць прад'яўніка скаргі або апеляцыі аб заканчэнні разгляду скаргі / апеляцыі і прынятым рашэнні. Калі па выніках рашэння органу па сертыфікацыі неабходна правесці карэкціруючыя дзеянні, то Кіраўнік органа альбо намеснік кіраўніка органа вусна прызначае адказнага эксперта-аўдытара за іх рэалізацыю. Кантроль выканання распрацаваных карэкціруючых мерапрыемстваў ажыццяўляе намеснік кіраўніка органа па сертыфікацыі. Карэкціруючыя мерапрыемствы павінны быць выкананы ў тэрмін, усталяваны пратаколам пасяджэння, але не перавышаць 30 каляндарных дзён. Выніковасць прынятых карэктуюць дзеянняў вызначаецца на наступным пасяджэнні Савета па сертыфікацыі альбо Камітэта па бесстароннасці.

7.13.9 Пасля рэалізацыі карэкціруючых мерапрыемстваў кіраўнік органа па сертыфікацыі (намеснік кіраўніка) паведамляе прад'яўніка звароту. Калі заказчык задаволены, лічыцца, што мерапрыемствы выкананы ў поўным аб'ёме, і скарга або апеляцыя лічацца ухіленых. У часопісе рэгістрацыі робіцца адзнака аб завяршэнні разгляду са спасылкай на пратакол пасяджэння, дату адпраўкі паведамлення аб прынятым рашэнні і выкананні карэкціруючых мерапрыемстваў пры неабходнасці. У выпадку нязгоды з прынятым рашэннем, прад'яўнік скаргі або апеляцыі мае права звярнуцца ў іншыя органы дзяржаўнай улады ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь.

Мы на сувязі
Адрас:
222220, п. Акцябрскі, Смалявіцкі раён,
Мінская вобласць, Рэспубліка Беларусь